2-6.10.17 Логіко-математичні заняття. Група «Ромашка».

Впродовж першого тижня жовтня дітки групи «Ромашка» в старшій підгрупі на логіко-математичних заняттях розширили знання про свійських птахів. Працюючи із казкою «Колосок» малята познайомились із головними героєм казки «Колосок» Півником Золотисте Горлечко та розвивали логічне мислення, знайомлячись із Мишенятами, вчились будувати прості умовиводи, відгадуючи «Хто Круть, а хто Верть» (вчились застосовувати «допоміжні слова» : «якщо», «тоді»).

Впродовж тижня на заняттях акцентували увагу на розумінні узагальнюючих слів: «птахи», «тварини», «свійські птахи», «дикі тварини». Вчились відповідати на питання «Які основні ознаки птахів?», «Чому одних живих істот ми називаємо –свійськими, а інших- дикими?».
Для закріплення цього матеріалу

  • виконували завдання гри «Порівняй чого більше: свійських тварин чи свійських птахів?»(порівняння груп предметів за кількістю, засвоєння термінів «більше-менше», «порівну», «однакова кількість», «не однакова кількість», «Який свійський птах по порядку?» (+порядкова лічба « який свійський птах стоїть третім, який п’ятим, який четвертим, який шостим?».
  • Виконували завдання дидактичної гри « Хованки» (+ розвивали логічне мислення: діти відгадували за описом фігуру та називали істоту, яка заховалась під фігурою, вправлялись у застосуванні узагальнюючих слів, наприклад дитина називає: «Гусак відноситься до свійських птахів»).

  • Розвивали логічне мислення та продовжували формувати уявлення про часові відношення раніше-пізніше, спочатку-потім, виконуючи завдання гри «Ким стануть пташенята» +активізували в мовленні назви дитинчат: гусеня, курча, індича, каченя . Діти будують повне речення: Спочатку це курча, а потім стає півником або курочкою. Діти вчаться застосовувати і наступну конструкцію речення : «Раніше качка була каченятком» або «Гусеня пізніше стане гусаком або гускою».
  • Закріплювали навички порядкової лічби в дидактичній грі «Яка мишка по порядку?»
  • Вправлялись у вмінні порівнювати дві множини за кількістю елементів та активізували вживання термінів «більше», «менше», «порівну», виконуючи завдання дидактичної гри «Колоски та мишенята».
  • Вправлялись у вмінні будувати серіаційні ряди, виконуючи завдання дидактичної гри «Порівняй за розміром сир» -викладали сир від найбільшого до найменшого і навпаки, від найменшого до найбільшого (+ вчились утворенню ступенiв порiвняння прикметникiв: найбільший, менший, ще менший, найменший та найменший, більший, ще більший, найбільший).

  • Вчились порівнювати три множини в грі «В якому рядку більше курчат?» (+порядкова лічба: перший рядок, ….+ орієнтування в просторі : верхній рядок, середній рядок, нижній рядок).

  • Викладаючи числовий ряд в прямому та зворотному порядку в
    ДГ «Помири мишенят і півника» закріплювали знання цифр в межах 10 та назви квітів в ДГ «Яка квітка по порядку?» (перша, п’ята?).
  • Порівнювали дві множини за кількістю елементів в ДГ «Порівняй зерянтка»(гарбузове насіння)+ активізували в мові терміни «порівну», «однакова кількість», «не однакова кількість-різна».

Відпочивали та

  • Закріплювали навички лічби в зворотному порядку, виконуючи фізкультхвилинку «Мишенята стрибають і рахують від 10 до 1».
  • Для запобігання розумовій втомі, пов’язаній із активною розумовою діяльністю виконували фізкультхвилинку «На пташиному подвір’Ї» :
    Півник гордо походжає, (ходьба з високим піднімання колін)
    На тинок до нас злітає (змахування «крилами»)
    Та й співає на тинку
    Голосно : «Ку-ку-рі-ку!»
    Гуси витягають шиї (нахили уперед, шию напружити, руки на пояс, змахуємо «крилами»)
    І шиплять, мов справжні змії :
    «Ш-ш-ши!Ш-ш-ши! (діти промовляють звук з силою відповідно до вказівок «Тихо», «гучніше», « якнайгучніше», і навпаки:
    «Як найгучніше», «тихіше», «якнайтихіше».
    Нам водички принеси!»
    Індик пір’я розпушив (руки розведені в сторони, кисті заокруглені)
    І пихато бубонів : (швидка хода невеликими кроками, нахилитись вперед)
    «Бол-бол-бол, підійди,
    Глянь: я красень, хоч куди!»(постава рівна, узятися руками в боки, ноги разом, повороти вліво-вправо)

****************************************

В молодшу підгрупу групи «Ромашка»завітав на логіко-математичні заняття Капітошка із Австралії. Малята розширили уявлення про світ Води.
Розгадували загадки:
Крап – крап – крап – хмаринка плаче
Ой сумна вона, одначе!
Що із хмароньки полоще?
Це рясний осінній… (дощик).

  • Вчились узгоджувати іменники із прикметником, поповнили словник новими словами. В цьому завданні діти відповідали на питання : З неба капає вода. Що іде? (Дощ).
    Коли іде дощ, яка погода? (Дощова).
    На землю падають крапельки . . .Чого? (Дощу).
    Як ласкаво називаємо дощ? (Дощик).
    Якщо йде дуже сильний дощ, то що він робить? (Періщить).
  • Виконуючи завдання гри «Де живе Капітошка?», розширювали уявлення про світ води:
    Я – Краплинка невеличка,
    В мене є малі сестрички,
    І по світу ми гуляємо,
    Всіх водою напуваємо.
    Але де живем, не знаємо.
    Дітки, нам допоможіть,
    Де живемо, розкажіть.
    Діти по черзі передавали Капітошку і відповідали: « У річках, морях, озерах, акваріумі, струмках, крані, сльозах, басейні тощо».
  • Малята вправлялись у кількісній та порядковій лічбі, виконуючи завдання гри «Хто який по порядку?» ( в межах 6) ;

  • Вчились порівнювати дві групи предметів в грі «Яких хмаринок більше-менше?» (+ активізували в мові терміни «великий», «маленький» + вчили застосовувати термін «не однакові-різні»).

  • Вчились орієнтуватися в просторі, активізували застосування термінів «ліворуч-праворуч в дидактичній грі «Зліва пливуть великі хмари, а праворуч –маленькі» .

  • В ДГ «Яких краплинок більше?» та «Чого більше краплинок чи листочків?» малята закріплювали вміння порівнювати дві групи предметів (в межах 5) та активізували слуховий аналізатор: викладали стільки краплинок, скільки почують звуків(оплески, звук дзвоника) +активізували застосування терміна «порівну»+ вчились розуміти термін «стільки скільки…».

Під час виконанян цього завдання правлялись у визначенні напрямків :діти викладали краплинки «зліва-направо».

  • Розвивали дрібну моторику пальців рук + вчились орієнтуватися в просторі (зліва-справа, вгорі –внизу ), виконуючи завдання із прищепками в ДГ «Хмаринка весела та сердита», «Поверни хвости рибкам» та викладали із ґудзиків цифри по контуру та вчились їх штрихувати зліва направо.

 

Відпочивали,

  • виконуючи фізкультхвилинку «Австралійські кенгуру стрибають» (стрибали, відштовхуючись двома ногами , просуваючись вперед з оплесками та вправлялись у зворотному рахунку «від 5 до 1».
  • Задля засвоєння відношення «швидше-повільніше», «гучніше-тихіше», з метою
    відновлення енергії та створення позитивної психологічної атмосфери виконували фізкультхвилинку –енергізатор «Австралійський дощ»:
    Чи знаєте ви, який австралійський дощ?
    Піднімається вітер (потираємо руки).
    Падають перші краплини дощу (тихо клацаємо пальцями).
    Краплі падають більші ( гучніше плескаєм по плечах)
    Почалася злива ( ще гучніше та швидше плескаємо долонями по стегнам).
    Злива перетворилася на бурю (гучно та якнайшвидше тупаємо).
    Ось буря стихає (тихіше та повільніше плескаємо долонями по плечах).
    Стихає злива (ще тихіше плескаємо долонями по стегнам).
    Закінчується дощ, падають останні краплі (повільно клацаємо пальцями).
    Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
    Австралійський дощ скінчився. Сонце! Ура! (Діти піднімають руки вгору)
    До зустрічі в понеділок!
    З повагою. Наталія Володимирівна.

 

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s