2-6.10.17 Логіко-математичні заняття. Група «Мальва».

Впродовж першого тижня жовтня дітки групи «Мальва» в старшій підгрупі на логіко-математичних заняттях працювали із казкою «Колосок». На заняттях акцентували увагу на розумінні узагальнюючих слів: «птахи», «тварини», «свійські птахи», «дикі тварини». Вчились відповідати на питання «Які основні ознаки птахів?», «Чому одних живих істот ми називаємо –свійськими, а інших- дикими?».
Для закріплення цього матеріалу

  • виконували завдання гри «Порівняй чого більше: свійських тварин чи свійських птахів?»(порівняння груп предметів за кількістю, засвоєння термінів «більше-менше», «порівну», «однакова кількість», «не однакова кількість»,
  • виконували завдання дидактичної гри «Який свійський птах по порядку?» (+порядкова лічба « який свійський птах стоїть третім, який п’ятим, який четвертим, який шостим?».

  • Виконували завдання дидактичної гри « Хованки» (+ розвивали логічне мислення: діти відгадували за описом фігуру та називали істоту, яка заховалась під фігурою, вправлялись у застосуванні узагальнюючих слів, наприклад дитина називає: «Гусак відноситься до свійських птахів»).

Розвивали логічне мислення та продовжували формувати уявлення про часові відношення раніше-пізніше, спочатку-потім,

  • виконуючи завдання гри «Ким стануть пташенята» +активізували в мовленні назви дитинчат: гусеня, курча, індича, каченя . Діти будують повне речення: Спочатку це курча, а потім стає півником або курочкою. Діти вчаться застосовувати і наступну конструкцію речення : «Раніше качка була каченятком» або «Гусеня пізніше стане гусаком або гускою».

На заняттях малята познайомились із головними героєм казки «Колосок» Півником Золотисте Горлечко та розвивали логічне мислення, знайомлячись із Мишенятами, вчились будувати прості умовиводи, відгадуючи «Хто Круть, а хто Верть» (вчились застосовувати «допоміжні слова» : «якщо», «тоді»).


Разом із героями казки малята

  • закріплювали навички порядкової лічби в дидактичній грі «Яка мишка по порядку?»;

  • вправлялись у вмінні порівнювати дві множини за кількістю елементів та активізували вживання термінів «більше», «менше», «порівну», виконуючи завдання дидактичної гри «Колоски та мишенята»;

  • вправлялись у вмінні порівнювати за розміром (великий, середній, маленький) в ДГ «Розклади сир в комірчини»(+ орієнтування в просторі: права верхня «комірчина» мишки, ліва нижня «комірчина» мишки тощо) та вчились будувати серіаційні ряди, виконуючи завдання дидактичної гри «Порівняй за розміром сир» -викладали сир від найбільшого до найменшого і навпаки, від найменшого до найбільшого (+ вчились утворенню ступенiв порiвняння прикметникiв: найбільший, менший, ще менший, найменший та найменший, більший, ще більший, найбільший);

  • вправлялись у вмінні порівнюватидві множини в грі «Порівняй зернятка» в межах 8 (порівнювали кількість насінин гарбуза , закріплювали терміни «порівну», «однакова кількість», «не однакова кількість -різна», «стільки-скільки»

  • вчились порівнювати три множини в грі «В якому рядку більше курчат?» (+порядкова лічба: перший рядок, ….+ орієнтування в просторі : верхній рядок, середній рядок, нижній рядок);

  • викладаючи числовий ряд в прямому та зворотному порядку в
    ДГ «Помири мишенят і півника» закріплювали знання цифр в межах 10 та назви квітів в ДГ «Яка квітка по порядку?» (перша, п’ята?).

Відпочивали

  • та закріплювали навички лічби в зворотному порядку, виконуючи фізкультхвилинку «Мишенята стрибають і рахують від 10 до 1»;
  • для запобігання розумовій втомі, пов’язаній із активною розумовою діяльністю виконували фізкультхвилинку «На пташиному подвір’Ї» :
    Півник гордо походжає, (ходьба з високим піднімання колін)
    На тинок до нас злітає (змахування «крилами»)
    Та й співає на тинку
    Голосно : «Ку-ку-рі-ку!»
    Гуси витягають шиї (нахили уперед, шию напружити, руки на пояс, змахуємо «крилами»)
    І шиплять, мов справжні змії :
    «Ш-ш-ши!Ш-ш-ши! (діти промовляють звук з силою відповідно до вказівок «Тихо», «гучніше», « якнайгучніше», і навпаки:
    «Як найгучніше», «тихіше», «якнайтихіше».
    Нам водички принеси!»
    Індик пір’я розпушив (руки розведені в сторони, кисті заокруглені)
    І пихато бубонів : (швидка хода невеликими кроками, нахилитись вперед)
    «Бол-бол-бол, підійди,
    Глянь: я красень, хоч куди!»(постава рівна, узятися руками в боки, ноги разом, повороти вліво-вправо)

*****************************************

В молодшу підгрупу групи «Мальва» завітав на логіко-математичні заняття Капітошка із Австралії. Малята розширили уявлення про світ Води.
Розгадували загадки:
Крап – крап – крап – хмаринка плаче
Ой сумна вона, одначе!
Що із хмароньки полоще?
Це рясний осінній… (дощик).

  • Вчились узгоджувати іменники із прикметником, поповнили словник новими словами. В цьому завданні діти відповідали на питання :

З неба капає вода. Що іде? (Дощ).
Коли іде дощ, яка погода? (Дощова).
На землю падають крапельки . . .Чого? (Дощу).
Як ласкаво називаємо дощ? (Дощик).
Якщо йде дуже сильний дощ, то що він робить? (Періщить).

  • Виконуючи завдання гри «Де живе Капітошка?», розширювали уявлення про світ води:
    Я – Краплинка невеличка,
    В мене є малі сестрички,
    І по світу ми гуляємо,
    Всіх водою напуваємо.
    Але де живем, не знаємо.
    Дітки, нам допоможіть,
    Де живемо, розкажіть.
    Діти по черзі передавали Капітошку і відповідали: « У річках, морях, озерах, акваріумі, струмках, крані, сльозах, басейні тощо».
  • Малята вправлялись у кількісній та порядковій лічбі, виконуючи завдання дидактичної гри (ДГ )«Хто який  по порядку?» ( в межах 6) ;

  • Вчились порівнювати дві групи предметів в ДГ «Яких хмаринок більше-менше?» (активізували вживання терміну «порівну», вчились порівнювати хмаринки за зовнішніми ознаками та застосовувати термін «не однакові-різні» (сердиті-веселі, великі-маленькі)

  • Вчились орієнтуватися в просторі, активізували застосування термінів «ліворуч-праворуч в дидактичній грі «Зліва пливуть великі хмари, а праворуч –маленькі» (+ активізували в мові терміни «великий», «маленький» + вчили застосовувати термін «не однакові-різні»).

  • В ДГ «Краплинки на листочки» та «Яких краплинок більше-блакитних чи білих?» малята закріплювали вміння порівнювати дві групи предметів (в межах 5) та активізували слуховий аналізатор: викладали стільки краплинок, скільки почують звуків(оплески, звук дзвоника) +активізували застосування терміна «порівну»+ вчились розуміти термін «стільки скільки…».
    Під час виконанян цього завдання правлялись у визначенні напрямків : діти викладали краплинки та листочки «зліва-направо».

  • Розвивали дрібну моторику пальців рук + вчились орієнтуватися в просторі (зліва-справа, вгорі –внизу ), виконуючи завдання із прищепками в ДГ «Хмаринка весела та сердита», «Поверни хвости рибкам».

Відпочивали,

  • виконуючи фізкультхвилинку «Австралійські кенгуру стрибають» (стрибали, відштовхуючись двома ногами , просуваючись вперед з оплесками та вправлялись у зворотному рахунку «від 5 до 1».
  • Задля засвоєння відношення «швидше-повільніше», «гучніше-тихіше», з метою
    відновлення енергії та створення позитивної психологічної атмосфери виконували фізкультхвилинку –енергізатор «Австралійський дощ»:
    Чи знаєте ви, який австралійський дощ?
    Піднімається вітер (потираємо руки).
    Падають перші краплини дощу (тихо клацаємо пальцями).
    Краплі падають більші ( гучніше плескаєм по плечах)
    Почалася злива ( ще гучніше та швидше плескаємо долонями по стегнам).
    Злива перетворилася на бурю (гучно та якнайшвидше тупаємо).
    Ось буря стихає (тихіше та повільніше плескаємо долонями по плечах).
    Стихає злива (ще тихіше плескаємо долонями по стегнам).
    Закінчується дощ, падають останні краплі (повільно клацаємо пальцями).
    Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
    Австралійський дощ скінчився. Сонце! Ура! (Діти піднімають руки вгору)
    До зустрічі в понеділок!
    З повагою. Наталія Володимирівна.

 

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s