Логіко-математичні заняття. Вересень 2017. Група «Волошка».

До діток групи «Волошка» на розвиваючі заняття з логіко-математичною домінуючою складовою завітало Осіннє Сонечко. Головною метою занять  було: навчитися слухати один одного, навчитися сміливості виходити до дошки; вчитися радіти, пізнаючі нове, невідоме. 
Діти зустрічали Осіннє Сонечко ранковим вітанням- пальчиковою гімнастикою :
Я всміхаюсь сонечку: (оплески)
— Здрастуй, золоте! —(руки вгору, виконуємо вправу «ліхтарики»)
Я всміхаюсь квітоньці — (нахилились, руки простягнути вниз, долоні рук з’єднані)
Хай вона цвіте!( (піднятися, з’єднати нижні частини долонь, пальці рук «склеєні»-пальці в сторони-утворити квітку)
Я всміхаюсь дощику: (по долонці однієї руки швидко-швидко рухати подушечками пальців іншої руки)
— Лийся, мов з відра! (теж саме виконати , помінявши руки)
Друзям усміхаюся —(нахилитися, руки в сторони)
Зичу їм добра! (створити пальчиками сердечко, показати друзям)

  • Під час занять дітки вчились представляти себе Сонечку, називаючи своє ім’я та прізвище.

На жаль, не всі змогли згадати своє прізвище :(…

  • Вчились розуміти поняття «поруч», вправлялись у вміння орієнтуватися в просторі(ліворуч-праворуч) в грі «Розкажи Сонечку про своїх сусідів» ( малята вчились складати повні речення. Наприклад: «Поруч мене праворуч сидить мій сусід Олексій, а поруч мене ліворуч сидить сусідка Сашуня»).
  • Діти вчились описувати гостя заняття в грі «Яке Сонечко?» (малята вправлялись у вмінні добирати слова-ознаки : Сонечко жовте, яскраве, пекуче, усміхнене, кругле тощо) та вчились розповідати про Сонце в грі «Що вміє робити Сонечко?» (діти добирали слова-дії : Сонечко вміє ховатися, вставати, сідати, світити, гріти тощо).
  • Сонечко познайомило малят із фігурою на яку воно схоже-із КУЛЕЮ. Діти дослідним шляхом (обстежуючи рухами рук кулю( пластмасову та гумову), впевнились, що куля не має кутів, вона може котитися). Діти вчились називати предмети, які схожі на кулю. Закріплювали це завдання в грі «Схоже на кулю, не схоже на кулю». Розвивали логічне мислення, порівнюючи кулю із кубом (малята дослідним шляхом, обстежуючи поверхню куба, робили висновки: у куба кути є, тому він не може котитися, а у кулі кутів нема, тому вона котиться).
  • Розвивали логічне мислення та вчились класифікувати фігури за кольором, розміром, з кутами та без кутів, виконуючи завдання дидактичної гри «Яка фігура зайва?» (+малята вчились будувати повні речення + розвивали вміння міркувати + розвивали вміння пояснювати власну думку . Наприклад: «Я думаю, що зайвий квадрат, тому що він має кути, а круг та овал не мають кутів» або «Я думаю, що зайвий синій квадрат, тому що він великий, а жовтий та червоний квадрати –маленькі» тощо).

  • Вчились розрізняти цифри в межах 5, виконуючи завдання «Відшукай заховану Сонечком фігуру» (+розвивали логічне мислення, відгадуючи фігури за описом. Наприклад : «Відшукай під капелюшком під номером три фігуру без кутів». Дитина вчиться розмірковувати: «Я думаю, що під капелюшком захований круг, тому, що він не має кутів».


 

  • Розвивали увагу в дидактичній грі «Порівняй кількість довгих та коротких Сонячних промінчиків». Виконуючи це завдання діти вчились порівнювати лічильні палички за довжиною та оперувати в мові термінами: короткий-довгий.

  • Виконуючи завдання цієї гри вчились орієнтуватися в просторі( викладали палички, визначаючи де верхня смужка, а де нижня, викладали палички з ліва направо) та вчились порівнювати дві множини за кількістю елементів+ активізували роботу аналізаторів: дотиковий-розвиток дрібної моторики пальців(працюємо із дрібним роздатковим матеріалом: дерев’яними та пластмасовими паличками; слуховий аналізатор-рахуємо на слух кількість звуків (оплески чи стукіт); зоровий-вчились лише за допомогою зору(вуха закрили) рахувати певні рухи.
    На заняттях відпочивали, виконуючи фізкультхвилинку «Сонячна зарядка»:
    Встало вранці ясне сонце,
    Зазирнуло у віконце.
    Ми до нього потяглися,
    За промінчики взялися.
    Будем дружно присідати,
    Сонечко розвеселяти.
    Встали — сіли, встали — сіли,
    Бачте, як розвеселили.
    Розвивали дрібну моторику пальців рук , виконуючи пальчикову гру «Порахуємо пальці» :

Давай- но пальці рахувати( ритмічно виконуємо: долоні розкрити, пальці в сторони, з’єднати пальці в кулак , повторити 3 рази):
Один, два, три, чотири, п’ять, (пальчики правої руки по черзі вистрибують із закритих кулачків).
Один, два, три, чотири, п’ять (пальчики лівої руки по черзі вистрибують із закритих кулачків).
Десять пальців (руки вгору, рухи кистями рук «Закручуємо лампочку»)
Дві руки (пальці зібрати в кулачки, колові рухи кулачками вліво-вправо)
Це твої помічники. (з’єднати пальці лівої руки з пальцями правої руки).

З повагою. Наталія Володимирівна.

 

 

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s