Логіко-математичні заняття. Вересень 2017. Старша підгрупа групи «Ромашка»

Розвиваючі заняття з логіко-математичною домінуючою складовою  в старшій підгрупі (групи «Ромашка») розпочалися  з дослідження теми «Осінні дарунки». Підтема тижня «Ліс восени».

На заняттях виховували інтерес до логіко-математичних вправ та розширили знання про життя дерев  восени.

Ліси України та один одного ми зустрічали ранковим вітанням:
Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, планета Земля!
Щастя, здоров’я всім людям бажаємо!
Зранку ми весело день починаємо!

До діток в гості на заняття прилітали спочатку Липовий листочок, а потім Кленовий листочок.

  • Малята вправлялись у вмінні добирати слова-ознаки та слова-дії в мовній грі «Розкажи про осінні листочки» (діти добирали прикметники: тонкий, легкий, тендітний, ніжний, світло-жовтий тощо; добирали дієслова: зеленіє, жовтіє, засихає, облітає, шурхотить, кружляє, опадає тощо).
  • Удосконалювали навички кількісної лічби та вміння узгоджувати цифру та кількість, виконуючи завдання «Скільки друзів у Липового листочка?»(+ вправлялись у порядковій лічбі, а саме визначали в якому по порядку рядочку розташовані листочки). Вчились визначати яких листочків найбільше, а яких найменше ( та в якому рядочку).
  • Малята вправлялись у порядковій лічбі, виконуючи завдання «Який листочок який по порядку?»(+розвивали логічне мислення відгадуючи листочки за описом).

 

  • Розвивали логічне мислення, виконуючи завдання дидактичної гри «Яка фігура зайва?» (+ вчились орієнтуватися у просторі : визначали верхній, середній та нижній рядок+вправлялись у вмінні пояснювати власну думку. Наприклад: «На мою думку зайва друга по порядку фігура в нижньому рядку тому, що ця фігура має три кути, а прямокутник і квадрат-це чотирикутники» тощо).
  • Удосконалювали навички лічби, викладаючи числовий ряд від 1до 8.
  • Розвивали дрібну моторику пальців рук, працюючи із личильними паличками (+ вправлялись у вмінні орієнтуватися в просторі: викладали фігуру ліворуч та праворуч від соснової шишки);

 Розвивали вміння порівнювати дві множини за кількістю елементів (+ вправлялись у вмінні порівнювати палички за довжиною: довші, коротші та шириною: ширші, вужчі + активізували слуховий аналізатор: викладали стільки, скільки почують звуків+ вапрвлились у вмінні застосовувати терміни «порівну», «однакова кількість»);

  • Вчились визначати особливості розташування об’єктів у просторі, виконуючи завдання дидактичної гри Дикі тварини в лісі» (діти визначали які тварини пройшли ПОВЗ яке дерево(повторювали назви дерев), а які тварини ще не дійшли до дерева, вчились вживати терміни «ближче»( до дерева), «далі» від дерева, «близько», «далеко» (+ вправлялись у порядковій лічбі, а саме визначали в якому по порядку рядку знаходиться тваринка і дерево: в першому…. третьому ……чи шостому). В першому варіанті дерева розташовані були в стовпчик, а в ускладненому варіанті –дерева змістили відносно один одного. Ускладнювали завдання гри : діти порівнювали, яких тварин більше чи менше (тих, що пройшли повз дерево чи тих, що ще не пройшли повз дерево), на скільки більше чи менше?
  • Вправлялись у визначенні часової послідовності подій в дидактичній грі «Що спочатку, а що пізніше?» (закріплювали знання послідовності пор року та їх ознак).
  • Вчичлись порівнювати дерева за висотою та товщиною (+ активізували в мові терміни «вищий», «нижчий», «тонший», «товщий»+ вчились будувати повні речення. Наприклад:»Зліва береза тонша ніж дуб справа» тощо);

  • Дітки вправлялись у вмінні орієнтуватися в просторі дошки, виконуючи завдання гри «Кожна фігура в своє віконце» (знаходили праве верхнє віконце, праве нижнє, ліве верхнє, ліве нижнє віконце).
  • Відпочивали виконуючи фізкультхвилинку з елементами дихальної вправи «Осінній вітер»:
    Раз-два, раз-два –(оплески)
    Кроком, кроком, дітвора! (крокування)
    Ми йдемо всі по порядку,(руки по черзі на плечі, вгору, на плечі, вниз)
    Починаємо зарядку.
    Будем мандрувати (ходьба на носках високо піднімаючи коліна)
    У осінній ліс (руки вгору, пальці рук широко розкрити)
    Будем дізнаватись хто живе у нім (пальцями утворити біноклі, нахиляємось вперед ліворуч,                                                     вперед праворуч)
    В лісі є дерева велетні казкові (руки вгору, пальці широко-«гілки», рухаємо пальцями)
    Отакі високі (потягнутися на носках, руки вгору)
    Отакі широкі (руки в сторони)повторити 2 рази
    В лісі легкий вітер(діти дмухають легенько на пальці рук)
    В лісі сильний вітер (дуємо сильніше)
    Осінній буревій (сильно-сильно дмухаємо на пальчики)
    Захиталися дерева –(нахилятися вліво вправо, руки вгору)
    То їх вітер розгойдав,
    Вліво-вправо, вліво-вправо
    Кожній гілці наказав.

До зустрічі в понеділок 🙂
З повагою. Наталія Володимирівна.

 

 

 

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s