20-24.02.17 Група «Мальва». Розвиваючі логіко-математичні заняття.

222depositphotos_81778524-children-holding-hands

Тиждень 20-24.02.17 . На розвиваючих заняттях з логіко-математичною домінуючою складовою дітки групи «Мальва»присвятили  дослідженню теми «Вода».
Використовуючи методи ТРВЗ дітки вчились усвідомлювати наявність трьох станів води: рідкого, твердого та газоподібного.
Разом із гостями тижня Їжачком, Білкою та Котиком, розвивали логічне мислення, короткочасну пам’ять, вчились будувати найпростіші умовиводи, розв’язуючи завдання («Як кого звуть», «Хто найстарший, хто наймолодший?» тощо).
На розвиваючих заняттях ми використовували метод ТРВЗ

  • метод моделювання маленькими чоловічками (метод ММЧ).
    Це один із методів моделювання, які широко використовуються у ТРВЗ. Можливості його допомагають пояснити внутрішню будову предметів і речовин, фізичну суть явищ і процесів, що відбуваються у живій та неживій природі (наприклад, як утворюється пара).
    Суть методу ММЧ полягає в тому, що дитина має уявити, що всі речовини, предмети, об’єкти, явища складаються з безлічі живих, мислячих маленьких чоловічків. Вони можуть пересуватися або виконувати якісь дії. Ті, що утворюють тверду речовину або предмет, міцно тримаються за руки, і щоб роз’єднати їх, треба докласти певних зусиль. Чоловічки рідкого тіла стоять поряд і легенько торкаються плечима, їх можна легко відділити (наприклад, відлити води зі склянки). Газоподібну речовину (пару) утворюють чоловічки, які незалежно один від одного бігають, стрибають, літають.
  • Використовували метод ТРВЗ «Добре-погано» і вчились розмірковувати, пояснювати власну думку (діти шукали відповіді : коли вода приносить користь, а коли-шкоду)
  • Діти виконували завдання гри «Якою буває вода?» (відповідали про стани води: Вода в природі буває в трьох станах:в рідкому – дощ, роса, вода;
    в твердому — лід, сніг, град, іній, паморозь;
    в газоподібному – пара, туман тощо)

Дітки закріплювали знання,

  • розгадуючи загадки про стани води. Наприклад, такі:

***Відома звіку рідина, усяк її вживає.
Буває хмаркою вона, сніжинкою буває,
Бува, як скло, крихка, тверда –
Звичайна, підкажіть — вода.

***Біла скатертина
Всю землю вкрила.

***На дворі горою,
А в хаті водою.

***Я падаю на ваші хати.
Я білий, білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто… (сніг)
***Пухнаста вата лежить крилата.
Чим вата нижче, Тим дощик ближче. (хмара)
***Ніг немає, а йде.
Очей немає, а плаче. (хмара)
***Коли падаю я з неба
Люди кажуть: «Так і треба.
Восени тоді вважай
Буде добрий урожай!» (дощ)
***Як нема мене — чекають,
Як прийду — втікають. (дощ)
***Що тут сталося за нічку?Де була раніше річка -Від санчаток видно слід, Все скував довкола… (лід)
***У нас під дахом
Білий цвях висить,
Сонце зійде,
Цвях впаде.

Формували уявлення про воду та значення її в природі,

  • виконуючи завдання вправи «Де живе вода?»;
  • розвивали вміння розмірковувати про умови перетворення води з одного стану в інший , виконуючи завдання вправи «Чому так буває?»;
  • виховували бережливе та економне ставлення до води, виконуючи завдання «Якби на світі зникла вода?»;

Розвивали вміння орієнтуватися в часі, а саме:

  • закріплювали послідовність пор року, виконуючи завдання гри «Яка пора року попереду названої, наступна, між названими порами року?», «Пора року та її місяці», «Покажи на календарі погоди відповідну пору року» (за описом ознак природи та подій в житті людей);
    закріплювали знання назв днів тижня, їх послідовності, виконуючи завдання гри «Робочі, вихідні», «Який по порядку день тижня?»;
  • закріплювали вміння орієнтуватися в частинах доби,вправлялись у визначенні та встановленні часової послідовності подій, розвивали схематичне мислення, працюючи із Моделлю Часу та розвиваючи монологічне мовлення, виконуючи завдання «Що я робив, роблю, буду робити в цей час»(+ вправлялись у використанні означень часових проявів : вчора, сьогодні, завтра);

Дітки закріплювали знання про фігури,

  • виконуючи завдання «Відгадай фігуру за описом»,
  • «Кожна фігура в свій будинок».
  • Розвиваючи логічне мислення, вміння встановлювати закономірності, виконуючи завдання «Математичні хмаринки» (крапельки-фігури) (+орієнтування в просторі:ліворуч-праворуч, внизу, вгорі);
    Продовжили формувати уявлення про число, а саме працювали із Абаком-лічильною лінійкою для визачення складу чила 5, 6;

Продовжили знайомитись із задачею,

  • її структурою (умовою, запитанням, відповіддю),
  • Вправлялись у розв’язанні задач на додавання віднімання в межах 10 за допомогою числових карток;
  • Формували вміння складати та розв’язувати задачі за допомогою малюнків;
  • Закріплювали вміння читати приклади, використовуючи знаки «+», «-».
    Гарних вихідних. До зустрічі в понеділок.
    З повагою. Наталія Володимирівна.

 

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s