Початок лютого 2017. Група «Мальва». Логіко-математичні заняття.

222depositphotos_81778524-children-holding-hands

Початок лютого на розвиваючих заняттях з логіко-математичною домінуючою складовою ми з дітками групи «Мальва» присвятили вивченню тем «Годинник. + Друдли».

На заняттях вчились  орієнтуватися в часі, вчились користуватися годинником. Вправлялись  визначати час на годиннику, розпізнавати види годинників: сонячний, пісковий, водяний, квітковий, механічний, електронний.

Розвивали логічне мислення,

  • вправлялись розмірковувати, обґрунтовувати і обстоювати правильність свого міркування за темами «Що відбудеться, якщо зупиниться час?»,
  • «Чи можна обійтися без годинників?».

Разом із гостями занять дівчатами Даринкою, Василинкою та Маринкою розвивали короткочасну пам’ять та вміння будувати умовиводи (відгадували загадки, хто найшвидший з дівчат, хто найповільніший, хто із них найстарший, хто наймолодший).

Діти закріплювали знання про особливості будови годинника (про циферблат, дві важливі стрілки –годинникову (велику) та хвилинну (маленьку)).

  • Як ми вчимось користуватися годинником ? Порядок дії наступний : діти вчаться усвідомлювати, що стрілки різні: одна — довга, друга – коротка. Довга стрілка рухається швидше, вона показує хвилини. Коротка стрілка крокує повільно, вона показує години. Хвилина – це короткий відрізок часу, година – довгий. Якщо велика стрілка пройшла по колу один раз – минула година. Коротка стрілка пересунулася за цей час від однієї цифрі до іншої.

Діти працювали із годинником, виконуючи завдання : Поставте обидві стрілки на 12 (показ на демонстраційному циферблаті) .Зараз годинник показує рівно дванадцяту годину. Поставте коротку стрілку на цифру 1, а довга хай залишається на 12-ти. Годинник показує рівно одну годину. А тепер спробуйте самостійно поставити стрілки так, щоб годинник показував  «Рівно п’ять годин, рівно вісім годин….».

  • Діти вчились самостійно виставляти час на циферблаті, виконуючи завдання гри «Вистав рівно стільки годин», «Зараз половина (пів)…».
  • Діти продовжували знайомитись із особливостями піскових годинників, дізнались, що у  кожному з наших піскових годинників «живе» різний час. У одному  пісковому годиннику живе одна хвилина, а є годинники на 10 хвилин, навіть на цілу годину.
  • За методикою ТРВЗ малята розвивали логічне мислення , висловлюючи думки в грі «Добре чи погано». Діти кажуть, що в пісковому годиннику добре (пісок заспокійливо сиплеться, не шумить, не тікає, не заважає, цікаво за ним спостерігати…), а що – погано (вночі не видно, може розбитися, не зручно носити з собою…)
  • Відпочивали, виконуючи завдання математичної рухливої гри  «Ходять стрілочки по колу».

Я годинник тихохід,

В мене завжди вірний хід.

Стрілки-подружки кружляють,

Одна одну доганяють.

Стрілки – стрілки, не спішить

Ви нам час підкажіть.

На заняттях закріплювали знання цифр, вміння лічити в прямому та зворотному напрямку,

  • виконуючи завдання вправи  «Лічи далі»,
  • викладаючи цифри від названої в дидактичній грі «Виклади числовий ряд від 4 до 9, від 8 до 2 тощо».
  • Закріплювали знання цифр, виконуючи завдання дидактичної гри «Цифри-сусіди в будиночках».

На заняттях використовуємо прийоми та методи ейдетики. Методи ейдетики побудовані на простих принципах:

Уява + позитивні емоції = засвоєна інформація.

Радісна, весела атмосфера.

Мобільність і доступність ігрового матеріалу.

В ейдетиці використовуються  графічні асоціації-друдли.

Діти познайомились на заняттях  із цікавими та загадковими ДРУДЛАМИ,

Друдли — це схематичні малюнки, про які важко точно сказати, що саме зображено на них. Придумав їх письменник Роджер Прайс.

Друдли використовуються :

  • для активізації творчості, гнучкості мислення і вміння подивитися на ситуацію з різних поглядів;
  • під час тестування і дослідження пізнавальних здібностей людини.

На заняттях ми використовуємо три види питань по друдлам , які розвивають різні види мислення:

  • Про що ви подумали? (для розвитку асоціативного мислення);
  • Що це? (для розвитку дивергентного мислення);
  • На що це схоже? (для розвитку творчого мислення).

У роботі з дітьми використовую друдли окремо, або включаю їх в ігри, за допомогою яких розвиваються  в дітей різні форми мислення, мовлення та уяву. Наприклад: скласти розповідь за серією друдлів, які діти добирають самостійно і викладають їх у певній послідовності, а потім придумують за ними розповідь. Завдяки схематичному зображенню друдлів вигадування опису для них перетворюється на захопливу гру. Кожен може побачити у друдлі щось своє, відкрити простір для творчості та уяви. Для кожного друдла можна придумати безліч описів і кожен — буде правильним. Але потрібно навчитися пояснювати, чому вигадано саме такий опис.

Розвивали логічне мислення,

  • виконуючи завдання гри «Можна-неможна»;
  • та закріплювали фігури, виконуючи завдання гри «Яка фігура зайва?» (згадали об’ємні-площинні, фігури зкутами-без кутів, чотирикутники тощо);
  • закріплювали фігури, виконуючи завдання гри «Відгадай фігуру за описом».

Розвивали дрібну моторику пальців рук, увагу, виконуючи завдання

  • з лічильними паличками та дрібними фігурами «Найцікавіша сніжинка»;
  • пальчикової гри «Кулак, долонь, ребро», «Давай но пальці рахувати».

З повагою. Наталія Володимирівна. Далі буде 🙂

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s