31.10-4.11.16 Логіко-математичні заняття. Старша група «Мальва».

222depositphotos_81778524-children-holding-hands

31.10-4.11.16 На цьому тижні до групи «Мальва» на розвиваючі заняття з логіко-математичною домінуючою складовою завітали лісові гості. І разом із ними ми досліджували «Дарунки садів та городів».
Гості тижня вирішили познайомитися з дітками і дізнатися їх прізвища, імена, та по батькові. На жаль, деякі малята не змогли назвати не тільки по батькові, а і забули імена татусів😦 …
Цілий тиждень у нас гостювали Еліза, Гретта та Дзюба. Та, щоб дізнатися, хто із гостей має яке ім’я, дітки розгадували логічну задачу, використовуючи допоміжні слова «якщо», «тоді».
Задача : Якщо Дзюбу ми не зможемо побачити взимку, а Еліза змінює колір шубки два рази на рік, то як же звати Горобчика, Журавля та Зайчиху?
На заняттях дітки закріплювали навички лічби, а саме:

  • прямої та зворотної лічби в дидактичній грі «Порахуй звуки та виклади стільки ж овочів та фруктів»;
  • порядкової лічби, виконуючи завдання дидактичної гри «Який дарунок по порядку?» (фрукт чи овоч);
  • та в ДГ «Хто який по порядку в казці «Ріпка?»»;

З розділу «Орієнтування в просторі» вчились визначати розміщення фруктів, овочів, ягід, смаколиків із фруктів та ягід, а саме:

  • Познайомились із новою темою з цього розділу та його термінами : «рядок», «стовпчик». Вчились у таблиці з двох-трьох рядків та стовпчиків визначати «Місце фрукта, ягоди…»(наприклад: в якому рядку та стовпчику знаходиться названий фрукт, ягода?…) або, навпаки, відгадували за названим рядком та стовпчиком картинку із намальованим фруктом, овочем… тощо (Наприклад: яка ягода знаходиться в третьому стовпчику і другому рядку, в першому стовпчику та першому рядку? тощо);
  • Вправлялись у визначенні розташування предметів , рахуючи зверху або знизу, виконуючи ДГ «Де тінь овоча, фрукта?» (наприклад : Тінь банана друга зверху, а тінь винограду — четверта знизу тощо);
  • Вчились аналізувати просторове розміщення предметів у більш складних ситуаціях в ДГ «Назви сусідів» або в ДГ «Скільки овочів, фруктів праворуч-ліворуч від….» (наприклад : ліворуч від помідора –п’ять фруктів, а праворуч від помідора – три овочі);

Закріплювали знання цифр та чисел, виконуючи завдання:

  • Розташуй цифровий ряд по порядку від 2 до 9 чи 3 до 8 тощо;
  • Закріплювали вміння співвідносити число та цифру в ДГ «Виклади таку кількість овочів та фруктів, яку побачиш цифру» або «Виклади………., цифру збільш-зменш на одиницю»;

Продовжили формування уявлення про множину, а саме:

  • вчились виконувати практичні дії із множинами (операції об’єднання та вилучення частини з множини за певною ознакою), виконуючи завдання дидактичної гри «Листочки ріпки та редиски» (+активізували слуховий аналізатор);
  • формували вміння збільшувати та зменшувати число елементів на один;
  • порівнювали дві множини за кількістю елементів «на скільки більше?», «менше?», «що треба зробити, щоб стало порівну по 6, по 7, по 5..тощо?», виконуючи завдання ДГ «Нагодуємо зайців морквою»;
  • Активізували в мові слова-терміни «порівну», «однакова кількість», «стільки ж»;

Розвивали логічне мислення та закріплювали знання про ознаки овочів, фруктів, тварин та птахів, виконуючи завдання :

  • Дидактичних ігор «Що зайве?» (на основі малюнків чи гостей тижня –визначали спільні –відмінні ознаки);
  • Дидактичної вправи «Що зайве?» (на слух);
  • Дидактичної вправи «Виправ речення» (Діти слухали та визначали хибну думку у реченні. Наприклад в реченні: До овочів, що ростуть над землею відносяться баклажани, кукурудза, картопля, перець. До овочів, що ростуть під землею чи в землі належать буряк, редиска, морква, помідори. Фермери зібрали багатий урожай овочів: картоплі, персиків, огірків, кукурудзи. У фруктовому саду збирають соковиті фрукти : сливи, груші, помідори, абрикоси. тощо);
  • Дидактичної гри «Ріпка» (Питання : скільки людей тягнули ріпку? Скільки жінок, чоловіків? Диких тварин? Домашніх тварин? Гризунів? Дітей? Дорослих? );
  • Дидактичної вправи «Знайди таку ж каструлю?» (+ зоровий аналізатор);

Відпочивали та розвивали дрібну моторику пальців рук, виконуючи

  • Пальчикову гімнастику «Солимо капусту»;
  • Пальчикову гімнастику «Кулак, долонь, ребро»;
  • Виконуючи завдання із прищепками «Листя редиски та ріпки»;
  •  фізкультхвилинку на увагу «Колона, шеренга, коло»;

Теплих осінніх вихідних! З повагою. Наталія Володимирівна.

 

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s