Дуже швидко промайнуло літо, і ми з дітками розпочали новий навчальний рік у середній групі. Багато задумок та планів ми спробуємо втілити в життя протягом цього року, адже ми вже і не малюки, але ще і » не зовсім дорослі дошкільнята». Тільки в цьому нам мають допомагати батьки.
Для Вас, шановні батьки, будуть невеличкі домашні завдання, які будуть виділені знаком !!! Вони зовсім прості, але потребують відповідального ставлення з вашого боку. Сподіваюсь на взаєморозуміння.
Розпочали ми працювати з дітками з найпростішої теми і пригадали своїх друзів з молодшої групи та почали знайомитись з новачками. Наша тема «Дружні дітки у садочку» дала змогу діткам пригадати правила групи, розширити уявлення про приміщення дитячого садочку, про іграшки та предмети, якими вони користуються кожного дня. Дітки знайомились з наступним:
- Які приміщення є в дитячому садочку.
- Які нові ігри та іграшки з’явились і як правильно їми користуватись.
- Які предмети потрібні в садочку для дітей і дорослих.
- Дітки вчились знайомитись, вітатись різними способами.
- Пригадували що потрібно робити, коли кого-небудь образив і як помиритись.
- Вправлялись правильно спілкуватись по телефону.
- Ми вчились використовувати узагальнюючі слова(іграшки, меблі, посуд, предмети побуту, електроприлади, одяг, взуття)
- Визначали чим відрізняються справжні предмети від іграшок.
- Читали художні твори, пов’язані з дружбою та знайомством.
- Обговорювали проблемні ситуації, пов’язані з поведінкою діток (що робити добре, а що ні).
Наступна тема, яку вивчали дітки протягом останнього тижня булапов’язана з їх безпекою вдома, на вулиці та в садочку. Під час її вивчення ми намагались поснювати діткам про таке:
- Які предмети можуть бути небезпечними і чому?
- Що можна робити, коли ти вдома залишився сам?
- Чи варто порушувати правила безпеки і до чого це може призвести?
- Як бути безпечним на дорозі?
- Як бути безпечним в лісі, на воді?
- Розмовляли про своїх та чужих людей.
- Знайомились з правилами дорожнього руху та дорожними знаками.
- Розрізнювали їстівні та отруйні гриби?
- Визначали безпечні і небезпечні предмети для дорослих і дітей і правила їх використання.
- З’ясовували як допомогти у разі виникнення проблемної чи небезпечної ситуації.
Під час занять дітки продовжили вчитись висловлюватись по черзі, слухаючи один одного; вправлятись відповідати на запитання повним реченням; спробували описувати предмети за трьома запитаннями (що це? якого кольору і з якого матеріалу? для чого потрібне?). Мовлення діток ще не дуже розвинуте, тому вони потребують допомоги та додаткових запитань. Але тепер ми будемо вчитись описувати дуже часто під час різноманітних занять.
Дітки продовжують з задоволенням працювати з різним роздатковим матеріалом: рахівні палички, геометричні фігурки, предметні картки. Дуже полюбляють ігри, коли передають кульку один одному і відповідають швидко. Під час нових ігор малюки вчаться давати оцінку тій чи іншій ситуації та висловлювати своє ставлення до когось чи чогось. Найактивніші малюки вчаться працювати біля дошки в ролі вчителя.
Під час спілкування з природним довкіллям з задоволенням дітки допомагають збирати насіння квітів, збираюти сухі гілочки та поливати квіти. З середньої групи у діток розпочалось чергування і тепер обрані одного дня чергові відповідають за порядок в групі, інші допомагають накривати на стіл під час сніданку, обіду та вечері. Таким чином дітки привчаються до чистоти та охайності і вчаться сервірувати стіл.
На заняттях з природи діти розглядали ілюстрації різних пір року, вчились встановлювати їх послідовність. Ми познайомились з наукою, яка називається «екологія» і розглядали та аналізували екологічні знаки. Для розширення дитячого кругозору знайомились з різними видами лісів (березовий гай, сосновий бір, хвойні та змішані ліси) та їх особливостями. Повторювали з дітками назви дерев та кущів, порівнювали їх між собою. Розучили віршмк-загадку про грибок:
В мене ніжка лиш одна,
І без чобітка вона,
Якби другу ніжку мав,
То б із лісу пострибав.
Під час логіко-математичних занять діти повторювали:
- Геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал, трапеція);
- Пряму та зворотню лічбу в межах 10;
- Послідовність частин доби та пір року;
- Порівнювали предмети між собою, знаходивши спільне і відмінне;
- Порівнювали групи множин і зменшували на 1 (Наприклад: у верхньому рядку 5 предметів, а в нижньому на 1 менше.)
- Вчились співставляти число з цифрою (Наприклад: Діти слухали оплески і визначали їх кількість, показуючи відповідну цифру);
- Знайомились з математичними знаками: додати, дорівнює, більше.
В повсякденному житті дітки надають перевагу власним іграшкам, продовжують будувати з конструкторів, грати в сюжетно-рольові ігри «Лікарня», «Перукарня», «Магазин», «Сім’я», «День народження». Багато дітей почали більш глибоко цікавитись зображувальною діяльністю — їх увагу привертають нові трафарети та шаблони, фломастери та кольорові олівці.
Дітки з задоволенням на прогулянках грають в рухливі ігри та бігають в кінці прогулянки на швидкість. Малюки настільки підросли, що пробують самі організувати гру (придумують їх за аналогією тих, що вже відомі, а це означає дитячу творчість) і розказують правила гри іншим. Це дуже гарне організаторське вміння і можете батьки їм в цьому допомогти, вивчивши вдома гру, щоб дитина могла представити її іншим дітям.
Ще першого вересня ми дуже яскраво відсвяткували день народження Маргарити, на цьому тижні будемо святкувати дні народження літніх іменинників: Єсенії, Енея та Максима.
Це на сьогоднішній час вся інформація для батьків і перше домашне завдання:
!!! Покажіть дитині різноманітні дорожні знаки і з’ясуйте що вони означають (які щось дозволяють, а які що забороняють).
З повагою, до зустрічі у понеділок, Лєна Леонідівна.
Дякуємо за Вашу роботу!