22-26.02.16 Старша група «Соняшник».

admin-ajax (1)

Проект «Де живе холод».
Над темою тижня ми працювали , використовуючи інноваційну пошуково-дослідницьку методику. На що спрямована дана методика? Коротко: на розвиток самостійності в пошуку шляхів отримання певної інформації, на розвиток творчих здібностей дитини, на розвиток логічного мислення та вміння відповідати не тільки на прості питання: Що це ? Де? Тощо, а на питання складні: Чому ти так вважаєш? Що зумовило це? А що б було, якби? тощо.
Дітям пропонувалась свобода вибору підтем з даної теми(кожна підгрупа обирала тему голосуванням).
Для окреслення підтем, що зацікавили б дітей, дітям спочатку дітям пропонувалось пограти в гру «Асоціації» (до слова «холод») . З безліч варіантів підгрупа обирала найбільш цікаві для них-тобто, теми, про які діти хочуть дізнатися більше цікавого.

Діти накреслили схему, де умовними позначками (символами, які вигадували самі) та кольорами, які асоціюються з даним умовним значком , позначили підтеми, які будуть досліджуватися впродовж тижня .
З безліч варіантів асоціацій, було обрано такі підтеми :Північ; Зима; Антарктида; речі, пов’язані з холодом; «Крижане серце».

Кожний ранок ми віталися новим вітанням:
Доброго ранку!» — мовлю за звичаєм.
«Доброго ранку!» — кожному зичу я.
«Доброго дня вам!» — людям бажаю.
«Вечором добрим!» — стрічних вітаю.
І посміхаються у відповідь люди —
Добрі слова ж бо кожному любі.
Підтема «Крижане серце».

  • виконували завдання гри «Вчинки «крижаного» та доброго серця»,
  • розвивали пояснювальне мовлення в грі «А як вчиниш ти, поясни»,
  • виконували завдання гри «А що б було в казках ?» (діти міркували, щоб сталося, якби казкові герої вели себе інакше : наприклад, Герда була не настільки б доброю та люблячою, якби б їй не допомагали б Розбійниця тощо).
  • Удосконалювали звуковимову, повторюючи скоромовки та чистомовки по темі;

Тема «Антарктида». Досліджуючи цю підтему ,

  • познайомились з глобусом, вчились розуміти, що це модель планети Земля.
    Розглядали, яким кольором позначена вода(моря, океани), яким суша.
    Дізнавались, де знаходиться північ, а де південь. Вчились розуміти, що на півдні не завжди жарко чи , навіть , тепло.
    Вчились знаходити Антарктиду на глобусі. Діти вчились розуміти, що Антарктида від України знаходиться далеко. Побачили, що місця, які на Землі покриті снігом та кригою позначені білим кольором.
  • Нам допомагала мультимедійна дошка, яка надала можливість познайомитись з мешканцями материку –пінгвінами, різними їх видами, птахами, узбережжя Антарктиди, тюленями, касатками, китами, морськими левами та морськими леопардами,
  • розвивали пояснювальне мовлення, логічне мовлення, виконуючи завдання гри «Чому пінгвіни-це птахи?».
    Дізнались про природних ворогів пінгвінів, про складне життя цих птахів, про їх харчування.
  • Виконували музичну руханку -фізкультхвилинку про трьох пінгвінів ,
  • розвивали слуховий аналізатор, виконуючи завдання гри «Короткі, довгі слова» (Антарктида, сніг, пігвінчик, зима, день, ніч….),
  • розвивали фонематичний слух в грі «В яких словах є такий звук»,
  • добирали антоніми в грі «Скажи навпаки»(холодний-теплий, похмурий-ясний, хмарний, вітряний, крижаний, злий, сердитий……)
  • Дізнались про дослідників Антарктиди , про Антарктичну станцію України.

Під час вивчення теми «Північ» діткипознайомились з життям півночі.

  • Знайшли на глобусі Північ, дізнались про Північно -Льодовитий океан,
  • дізнались про водний транспорт –криголами, які допомагають людям півночі.
  • Познайомились з житлом мешканців півночі-юртою,
    домашніми тваринами, які допомагають людям –північними оленями, собаками.
  • Познайомились із рослинами півночі-карликова береза, ягель, дізнались, чому вони такі маленькі.
  • Побачили казково-красиве північне сяйво, дізнались про полярний день та ніч.
  • Дітки познайомились із особливостями життя диких тварин півночі(білими ведмедями, моржами, тюленями).
  • Удосконалювали звуковимову, повторюючи скоромовку:
    Моржі лежать
    Моржат стережать.
    Моржі прибережні-
    Сторожі обережні.
  • Виконували завдання гри «Виправ речення» (У пінгвіна великі крила. Білі ведмеді живуть в Антарктиді. Тощо).

На логіко-математичних заняттях

  • вправлялись у вмінні розв’язувати та читати приклади,
  • порівнювати числа, використовуючи знаки » <«, » >», «=», «не=»,
  • вправлялись у вмінні встановлювати закономірності, виконуючи вправу «Продовж рядок»,
  • закріплювали вміння встановлювати логічні зв’язки в грі «Що до чого»,
  • розвивали дрібну моторику пальців рук, виконуючи вправи із лічильними паличками, виконували пальчикові гімнастики «Наші пальчики» (+ повторювали назви пальців).
  • розвивали дотиковий аналізатор, виконуючи завдання гри «Впізнай на дотик фігуру і розкажи про неї» (об’ємна, площинна, з кутами, без кутів, чотирикутник, дерев’яна, пластмасова, велика, маленька тощо),
  • розвивали дрібну моторику рук в грі «Відгадай загадку і виклади фігуру з паличок»,
  • розвивали слуховий аналізатор під час фізкультхвилинки( рахували на слух різні звуки та виконували названі вправи).
  • Розвивали логічне мислення в грі «Коли це буває холодне , а коли тепле?»,
  • виконували завдання гри «П’яте зайве слово»,
  • розвивали увагу в грі «Виправ помилку вихователя і поясни свою думку»,
  • розвивали логічне мислення в грі «Що буває таким?» (крижаним, зимовим, вітряним, холодним…тощо),

Під час дослідження підтеми «Зима»:

  • розвивали діалогічне мовлення , приймаючи участь в бесіді «Розкажемо про зиму»,
  • працювали із казкою «Снігобородьки» (+ поповнили словник словами по темі : заметілі, завірюхи, хуги, хурделиці, сніговиці, сніговії, віхоли, тощо, та словами -діями: носитися, вертітися, порошити, кружляти, заносити, вкривати тощо),
  • Повторили назви зимових місяців, які вони по порядку.
    розгадували про них загадки,
    вчились називати особливості цих місяців,
  • добирали ласкаві слова до холодних слів (зима-зимонька, бурулька-бурулечка,сніг-сніжок….),
  • дг «Добери слова-родичі» (добирали однокореневі слова : сніговик, снігур, підсніжник, сніжок, снігопад. снігуронька тощо),
  • виконували завдання ДГ «Що буває взимку» (узимку ночі довгі, а дні-…, узимку вітер крижаний, а влітку -, узимку лисиця та вовк бігають по лісу , а ведмідь та їжак -, тощо),
  • розвивали слуховий аналізатор та логічне мислення в грі «Виправ речення» (наприклад: Сніжинки з неба красиві падають.)
  • розвивали пояснювальне мовлення , працюючи з прислів’ями про зиму, про лютий місяць.

Довготривалі спостереження. На цьому тижні дітки вчились фіксувати зміни в рості цибулі в куточку природи.
****
Шановні матусі!
Запрошуємо Вас та Вашу дитинку

на творчу зустріч
з Людмилою Володимирівною
1.03.16 о 17.30 в клас.
*****
Шановні батьки!
Запрошуємо Вас

на Свято Весни та Мам

4.03.16 о 16.45.
Чекаємо з весняним настроєм та у змінному взутті.
З повагою. Ваші вихователі .

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s