14-25.12.2015 Старша група «Соняшник».

admin-ajax (1)

Продовжується наш проект «31 мавпочка». Впродовж двох тижнів у нас було багато цікавих днів : «День вільної ялинки», «День добрих новорічних привітань», «День серпантину», «День Майстерні помічників Діда Мороза», «День Диво-казки», «День ґудзиків та еглет», «День Миколая», «День сніговичків», Свято Миколая та Свято Зустрічі з Дідом Морозом.

І, взагалі, не хочеться завершувати цей проект «Цікавих Днів»…
Отож, в ці дні, а саме в «День ґудзиків та еглет»:

  • дітки поповнили словниковий запас новими словами : еглет, познайомились із словами, які, починаються на «ґ»,
  • виконували мовну вправу «Слова з «г» та «ґ»».
  • Познайомились із різноманіттям ґудзиків : розглядали та дізнавались , що для різних видів одягу (сукні, пальто, брюк і т.д.) використовують різні ґудзики. Тому їх розрізняють за призначенням: платтяні, пальтові, костюмні, брючні, формені, дитячі;
  • досліджували з використанням різних аналізаторів та вчились складати описові розповіді про них (виконували завдання мовної вправи «Опиши ґудзик» (добирали слова-ознаки : блискучий, гладенький, маленький , великий, холодний , твердий, м’якенький, пухнастий, шорсткий, нерівний …),
  • виконували завдання ДГ «З якого матеріалу ґудзик» (з дерева-дерев’яний, з пластмаси-пластмасовий, з металу-металевий,розглядали і обтягнутий тканиною і обтягнутий хутром),
  • досліджували різні за будовою ґудзики: з ніжкою та отворами (з двома,чотирма), розглядали як пришивають ґудзики : з чотирма отворами можна пришити самими різними способами: прямокутником, хрест-навхрест, або з’єднуючи обидва ці способи.
  • Виконували завдання гри «Що можна робити з ґудзиком» (добирали слова-дії: пришивати, протягнути, застібати, оздоблювати, триматися, зберігати, відірвати, загубитися, використовувати, вибирати, нанизувати).
  • Класифікували ґудзики за різними формами (круглі,квадратні, трапецієвидні, схожі на ромб. Та познайомились із новими фігурами : п’ятикутниками, восьмикутниками),
  • закріплювали вміння порівнювати дві множини за кількістю елементів (чого більше, менше, на скільки більше, на скільки менше, викладіть на два менше, на два більше, що треба зробити, щоб стало порівну — «по стільки то» + продовжували вправлятись у вмінні орієнтуватися в просторі (верхня, нижня, ліворуч, праворуч) + закріплювали навички порядкової лічби ( якого кольору шостий справа ґудзик, третій справа, п’ятий зліва тощо).
  • А також провели дослід «Як порівняти шнурки?» (діти намагались самостійно вигадати прийом для порівняння шнурків). Отож, дійшли висновку, що ґудзики можна порівнювати за кольором, товщиною, довжиною, розрізняються різними еглетами (металеві, пластмасові, без еглету).
  • Вчились порівнювати шнурки за довжиною, використовуючи прийом прикладання. Активізували вживання термінів :найдовший, коротше, ще коротший, найкоротший; тонший, товстіше, ще товстіше, най товщий шнурок. Виконували завдання на серіацію шнурків за довжиною та товщиною «Виклади від най товщого до найтоншого», «Виклади від найкоротшого до найдовшого».
  • Виконували завдання для розвитку дрібної моторики рук +розвиток логічного мислення «Який ґудзик далі» (нанизували ґудзики та визначали закономірності) ,
  • виконували логічні завдання +розвиток слухового аналізатору +розвиток короткочасної пам’яті+відчуття ритму завдання (Наприклад :«Нанижи 6 гудзиків двох різних форм, щоб кожного виду було порівну, щоб вони чергувалися: один ґудзик одної форми, другий ґудзик-другої форми» (діти спочатку визначали що кожної форми ґудзиків буде по 3 і самостійно обирали дві форми ґудзиків (то ромб то п’ятикутник а бо трикутник –квадрат тощо).
  • діти із задоволенням виконували завдання «Вигадай спосіб для найшвидшого нанизування кіндера» (гра проводилась у вигляді змагання +активізація слова еглет+дрібна моторика+кількісна лічба),
  • відпочивали, виконуючи дихальну гімнастику «Найшвидший кін дер».

В День «Диво-казки» приходили гості-гномики Гномео та Джульєтта.

  • Разом із ними працювали із віршем «Гномики» та потім його вчили .
    Подаю художнє слово ( з відомих причин ми не давали словникову роботу)
    Чоловічки в черевичках
    Чим чалапкають до річки,
    Тягнуть човен без вітрила
    Гульк- аж річку крига вкрила,
    Полягали у човні,
    Сни їм сняться чарівні
    Не замерзнуть чоловічки,
    бо росточком невелички :
    В черевички заховались
    І шнурками зав’язались.
  • Грали в мовну гру, базуючись на віршику «Назви слова із звуком «ч»»,
  • вчились розмірковувати та висловлювати власну думку, приймаючи участь в бесіді «За допомогою яких слів поет показав , що він розповідає про казкових та маленьких персонажів?».
  • Потім діти по пам’яті діти називали слова-дії(що робили гномики), та грали в гру «Ти-він-вона»(утворення форми другої особи однини і множини теперішнього часу дієслів): Одна дитина показує рухи, інші коментують :Ти стрибаєш, він стрибає, ви стрибаєте; ти смієшся, він сміється, ви смієтесь; ти крокуєш, він крокує, ви крокуєте тощо).
  • Також виконували завдання для вправляння у добиранні зменшувально-пестливих форм до слів за допомогою суфіксів «Назви казкових героїв ласкаво» (гном-гномик, їжак-їжачок, лиса-лисичка, вовк-вовчик, ведмідь-ведмедик тощо)
  • Вправлялись у порядковій лічбі в Дг «Казкові мишки» (яка по порядку мишка в червоній сукні? Яка по порядку мишка між синьою та жовтою мишею? Яка по порядку миша, яка стоїть перед оранжевою мишею? Яка по порядку миша, що стоїть після зеленої миші? тощо)
  • Розвивали творчі здібності, складаючи «Казку про пригоди Листочка».
    Все. Дуже багато букоff🙂 Дякую всім, хто дочитав. Але це ще не все. Далі буде в наступному пості.
    З повагою. Ваші вихователі.

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s